Presentació
Biografia
Bibliografia
Adults
Juvenil
Altres
Teatre
Fotos
Contacte


  Adults > Adéu

 
 
   
 

Premi Mercè Rodoreda 2001.
Premi Crítica Serra d’Or 2003.
Proa, Barcelona 2002.
Col·lecció Beta n 106.
ISBN: 84-8437-371-1
Pàg: 190


 
   
 
Text contraportada:

Els protagonistes d’Adéu tenen contacte amb la mort abans o després del moment que es relata. Sovint, vius i morts es barregen en els escenaris quotidians que els acullen i, sense abandonar mai la realitat, els espais adopten la simbologia de cels, inferns o llimbs, i els personatges les actituds d’àngels, dimonis i màrtirs. Amb un estil directe, fresc i cosmopolita, l’autor fantasieja sobre punts inversemblants que tenen l’estructura d’un somni: artistes que confonen art i vida, terroristes que atempten contra ells mateixos, o les darreres hores de la humanitat. Tampoc no abandona les carreteres, ni els clubs, ni les cases, per travessar la subtil frontera que separa el viure del morir. Aquest recull de contes va merèixer el Premi Mercè Rodoreda 2001.

 
 
   
   
Opina l'autor:
 

Segon volum de relats. No estan massa lluny dels de Show, però en aquest llibre vaig escollir una mena de nexe: el fet de morir, de totes les maneres. La vocació universalista és més evident (EEUU, Suïssa, Polònia, Berlín, Sevilla, Figueres...). Processons, resurreccions, teràpies amb difunts, terroristes que es maten entre ells. La por i la joia, l’esperança i la decepció. La fragilitat dels sentiments i el consol. Saber i no saber (o no voler saber). Penso, i escric, que és més habitual del que ens sembla relacionar-nos en el dia a dia amb els pensaments sobre morir.

 
 
   
   
La crítica diu:
 

“Els contes de Burgas passen agradosament per l’habilitat amb què han estat construïts. Adéu és un mostrari de ginys. Un mostrari francament remarcable en un autor que no podem deixar de considerar novell (...). Hi ha molts jocs, en aquest llibre, basats en el recurs del paral·lelisme. Dislocacions, ecos o variacions d’una situació o d’un personatge. La gràcia de les narracions de Burgas es desprèn, precisament, de l’ambigua i imprecisa coincidència, dissidència o superposició dels personatges: de les ombres que uns projecten sobre els altres, de l’ambigu espai que comparteixen”.

Antoni Puigverd. El país. Quadern. Abril 2002.

 

“Burgas se revela como un gran imaginativo, capaz de adentrarse en mundos diversos, de una discoteca tecno al polígono industrial, la clínica o la habitación de un adolescente. (...) Resultado de una imaginación exótica o teatral, Àngel Burgas reúne quince cuentos que giran en torno a la muerte”

Julià Guillamon. La Vanguardia. Libros. Maig 2002.

“El millor de l’estil d’Àngel Burgas és l’agilitat. No hi sobra cap descripció, però alhora tampoc se’n troba a faltar cap. Cada relat està prou treballat per contenir els mínims elements imprescindibles per fer-se una imatge completa. A tall d’exemple, la majoria dels diàlegs estan inserits dins mateix de la narració, sense salts ni cometes; una tècnica que mai no es tradueix en un embolic ni una barreja per al lector, que sempre té clar si és el narrador o algun dels personatges qui està parlant. Adéu és una obra que satisfarà molt aquells lectors que gaudeixen amb trames imaginatives i sorprenents. L’única advertència que cal fer és que els relats de Burgas creen addicció, sobretot les sorpreses que amaguen”.

Isaac Fernández Sanvisens. Avui. Cultura. Maig 2002.

 

 

 

 

 

 

 


Llegiu-ne un fragment...